Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief oktober 2020

Een belangrijke tijd

Beste ChristenUnie-leden

We leven in een bizarre en onzekere tijd. Onzekerheid over het verloop van de coronacrisis. Onzekerheid over de gevolgen van de nieuwe maatregelen die door de overheid zijn ingesteld. Daarbij ook de reacties van veel mensen op deze maatregelen. De vraag is wat wij met die zorgen doen. Psalm 121 wordt wel gebruikt als een leidraad door de reis van het leven. Met name in tijden van zorg geeft de dichter van deze psalm uitzicht en troost. In vers 3 zegt de psalmist: ‘Hij zal uw voet niet laten wankelen, uw Bewaarder zal niet sluimeren.’ Met die belofte kunt u en kunnen wij als fractie en bestuur de toekomst tegemoet zien.

Hartelijke groet,

Kees Schimmel
Voorzitter ChristenUnie-Neder-Betuwe

Update vanuit de fractie

Het is half oktober en de strengere maatregelen voor de tweede coronagolf zijn afgekondigd. Ook de politiek heeft met deze maatregelen te maken. We vergaderen vanaf maart dit jaar digitaal. En daar waar we de afgelopen maand weer spaarzaam bijeen konden komen zijn nu alle maatregelen weer verscherpt.

Als fractie proberen we nog wel bij elkaar te komen. Dat kan nog net als je met z’n vieren bent. Dat is wel fijn omdat we dan beter in staat zijn de vergaderingen voor te bereiden. Het is ook fijn om elkaar te zien en met elkaar te kunnen bidden. Waar kunnen we beter onze zorgen kwijt dan in het gebed tot onze Heer.

Ik moest van de week denken aan dat prachtige lied (3e couplet):
Ga met God en Hij zal met je zijn
tot wij weer elkaar ontmoeten
in Zijn naam elkaar begroeten
Ga met God en Hij zal met je zijn

Ik hoop van harte dat we elkaar straks, in gezondheid, weer mogen ontmoeten op de ledenvergadering, bij de raadsvergaderingen enz.
Ga met God ……

Kees van Hattum

Begroting 2021

Dinsdag 10 november wordt er vergaderd over de begroting voor 2021. Het coronavirus heeft helaas ook grote gevolgen voor de gemeente en onze begroting. Sinds jaren hebben we te maken met financiële tekorten in onze gemeente. Dit vraagt helaas ook om soms moeilijke keuzes. Komende weken gaan wij ons als fractie hierover buigen.

Wilt u hierover meedenken? Dat kan, neem dan contact op met één van de fractieleden.

Meekijken raadsvergadering

Vanwege het coronavirus is de gemeenteraad van Neder-Betuwe genoodzaakt om veel digitaal te vergaderen. Daarnaast is er voorlopig ook geen toegang voor gasten in het gemeentehuis.

Via de website van de gemeente blijft u echter in de mogelijkheid om mee te kijken. Zo kunt u toch op de hoogte blijven van ons werk.

Aandacht voor wat echt telt

In deze bijzondere tijd is de ChristenUnie inmiddels druk bezig met de voorbereidingen voor de verkiezingscampagne. D.V. 17 maart 2021 zijn immers de Tweede Kamerverkiezingen.

U heeft al kennis kunnen maken met de nieuwe kandidatenlijst van de ChristenUnie. Ook heeft    u onlangs het manifest 'aandacht voor wat echt telt' in de bus ontvangen. Dit manifest geeft een eerste indruk van de inzet van de ChristenUnie tijdens de komende campagne. Er moeten nieuwe keuzes worden gemaakt. Een keuze voor wat echt telt. Het manifest nog niet gelezen?  Dat kan alsnog via onderstaande link. Daar vindt u ook de nieuwste TV-spot.

Ook als lokale afdeling zullen wij onze bijdrage gaan leveren aan de landelijke campagne. Dit keer waarschijnlijk wel anders dan normaal. Wij zullen u hierover actief op de hoogte houden.

Manifest 'aandacht voor wat echt telt'

Van de penningmeester....

Helaas kon door het Coronavirus de voorjaarsvergadering niet doorgegaan. Ook de najaarsvergadering zal niet plaatsvinden vanwege dit virus. Het financieel jaarverslag is door de Kascontrolecommissie gecontroleerd en goedgekeurd. Het verslag ligt ter inzage bij ondergetekende. Mocht u dit willen inzien, kunt u hierover met mij contact op te nemen.

Penningmeester ChristenUnie Neder-Betuwe
Rijk van Manen

Belronde

Als bestuur en fractie hebben wij ons voorgenomen om deze maand een belronde te doen langs alle lokale leden. We doen dit om contact te blijven houden met onze leden, het ledenbestand op te frissen en met u te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen. U kunt dus de komende tijd een telefoontje verwachten op het bij ons bekende telefoonnummers.

Help mee om het aantal leden te laten groeien!

Wilt u ons helpen om een aansprekend en hoopvol ChristenUnie geluid te laten horen in Neder-Betuwe? Dat kan bijvoorbeeld door uw gezinsleden te vragen om ook ChristenUnie-lid te worden. Daarmee geeft u ons een extra steun in de rug. En wist u dat de overheid voor ieder lid subsidie geeft aan de partij?

Maar naast gezinsleden of huisgenoten kunt u ook denken aan buren, familie of vrienden die positief zijn over de ChristenUnie. Kent u iemand die lid zou willen worden? Als dank voor deze extra steun, geeft de ChristenUnie nu tijdelijk een welkomstcadeau aan alle nieuwe (gezins)leden.

welkomstcadeau.png