Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief december 2019

Actie(f)

Beste ChristenUnie - vrienden,

Het jaar 2019 loopt ten einde. Een jaar waarop we met dankbaarheid mogen terugzien. Wat hebben we het goed in ons land. Toch lijkt dit niet voor iedereen te gelden. Zeker het laatste halfjaar is er veel onvrede en protest. Onvrede over de stikstofproblematiek, over het lerarentekort en nog zoveel andere grote en kleine items. Meerdere keren stond het Malieveld vol. Onze ChristenUnie bewindslieden lagen onder vuur. Er werd geroepen om actie. Belangengroepen hebben hun statement gemaakt. Er is steun van de bevolking. Tijd om actief te worden aan tafel. Het gesprek aan te gaan en met elkaar oplossingen zoeken. Dat geldt voor alle bestuurslagen. In alle geledingen zijn ChristenUnie bestuurders actief. Vergeet ze niet. Ze hebben uw (gebeds)steun hard nodig.

Namens de fractie en het bestuur van ChristenUnie Neder-Betuwe wens ik u goede Kerstdagen en een voorspoedig en actief 2020.

Hartelijke groet,

Kees Schimmel
Voorzitter ChristenUnie-Neder-Betuwe

Dementievriendelijk

Eén op de vijf mensen in Nederland krijgt dementie. Ook in onze gemeente leven er veel mensen met deze ziekte.

Als ChristenUnie vinden wij het belangrijk dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving. Want ook voor hen moet er oog zijn!

Lees hier ons voorstel

Jeugdlintje en Neder-Betuwe speld

Neder-Betuwe krijgt een jeugdlintje! Na onze aangenomen motie in mei van dit jaar, lijkt het nu toch echt te gaan gebeuren. Mooi dat er op deze manier waardering komt voor de prestaties die jong en oud levert voor onze gemeente!

Afscheid burgerraadslid Tim van Ooijen

Eind september namen wij afscheid van ons burgerraadslid Tim van Ooijen. Na jarenlange inzet voor de fractie van de ChristenUnie besloot Tim om te stoppen als burgerraadslid. Het was voor hem niet meer mogelijk om het werk voor de fractie te combineren met zijn werk en nieuwe studie. Wij vinden dit erg jammer, maar begrijpen het volkomen!

Lees hier Tim's volledige verhaal

Nieuwe portefuilleverdeling

Het afscheid van Tim vroeg ook om een nieuwe portefeuilleverdeling binnen de fractie. De onderwerpen waar Tim zich de afgelopen periode mee bezig hield, zijn verdeeld over de overgebleven fractieleden Kees, Niels en Teun.

Wij zijn blij dat Michiel ook nog steeds trouw deel blijft uitmaken van de fractie en ons als fractieondersteuner helpt tijdens de fractievergaderingen. Ondanks dat blijven nieuwe fractieleden van harte welkom. Kent u een geschikt persoon? Schroom dan niet om hem/haar bij ons te melden!

Zie hier de nieuwe portefeuilleverdeling

Van het bestuur

Het bestuur was al geruime tijd op zoek naar versterking van het bestuur. We zijn dan ook blij u te kunnen melden dat Tim van Ooijen zich daarvoor beschikbaar heeft gesteld. Hij zal zich met name gaan bezighouden met de campagnes rond de verkiezingen en jaarmarkten. Mooi dat hij naast zijn werk en studie tijd wil vrijmaken voor het werk binnen de ChristenUnie. Zijn verkiezing/benoeming zal plaatsvinden in de komende voorjaarsvergadering. We zullen u daarover tijdig informeren.

Vooruitblik 2020

2019 ligt alweer bijna achter ons. Wij kijken dan ook alvast voorzichtig vooruit naar 2020. Een jaar waarin er veel staat te gebeuren in onze gemeente. We hebben een mooie en ambitieuze begroting voor komend jaar. Met daarin veel maatregelen en investeringen op diverse terreinen.

Als fractie van de ChristenUnie zijn wij erg benieuwd naar de uitvoering van deze plannen. Daarnaast zijn wij ook van plan om als oppositiepartij eigen ideeën in te brengen om zo ook ons eigen geluid te laten horen. Benieuwd naar wat dit voor plannen zijn. U leest hierover in onze algemene beschouwingen.

Wij zien uit naar een mooi en actief 2020!

Algemene beschouwingen

De fractie en het bestuur wensen u goede Kerstdagen en een voorspoedig en actief 2020!