Kadernota 2020

Gemeentehuis-Opheusden-Exterieur-1-e1485270244190.jpgvrijdag 05 juli 2019 17:01

Gisteravond is de kadernota vastgesteld met daarin de plannen voor het jaar 2020. Het is een ambitieus pakket aan maatregelen geworden. Mooi dat onze gemeente financieel in staat is dit ook allemaal te gaan realiseren. De ChristenUnie heeft dan ook ingestemd met deze kadernota.

Wel hebben wij hiervoor een tweetal wijzigingen voorgesteld, die unaniem zijn aangenomen.

Openingstijden gemeentehuis
In de kadernota stond het plan opgenomen om het gemeentehuis vrijdagmiddag te openen, waar deze nu nog dicht is op dat moment. Wij twijfelen echter of inwoners wel het meest gebaat zijn bij een vrijdagmiddagopenstelling. Vooral werkende inwoners schieten hier in onze ogen weinig mee op. Daarom zijn wij blij dat het college nu gaat onderzoeken of er betere opties zijn om de dienstverlening aan onze inwoners te verbeteren (denk bijvoorbeeld aan een extra avondopenstelling). Wij zijn benieuwd naar de resultaten!

AED's
In onze gemeente zijn er momenteel veel particulieren, ondernemers en verenigingen die een AED aanschaffen en deze publiek toegankelijk maken. Een mooi stukje burgerparticipatie. Samen met de PvdA zijn wij van mening dat deze initiatieven door de gemeente gefaciliteerd en gestimuleerd moeten worden. Mooi dat dit nu door ons voorstel terugkomt in de kadernota voor 2020. Alles voor een volledige AED-dekking in onze gemeente!

Reacties op 'Kadernota 2020'