NA JONGERENMANIFEST OOK EEN ACTIEPLAN VOOR SENIOREN!!

Actieplanwoensdag 07 maart 2018 11:01

Tijdens de campagneaftrap presenteerde wij ons jongerenmanifest met daarin 8 concrete punten die van belang zijn om de gemeente leefbaar te houden voor onze jongeren.

Wij laten het hier echter niet bij zitten en komen nu ook met een actieplan voor senioren!

Onze seniroen zijn namelijk waardevolle inwoners van de gemeente Neder-Betuwe. Ze hebben bijgedragen aan het functioneren van de samenleving zoals deze nu is en vervullen nog steeds een belangrijke bijdrage aan de samenleving via mantelzorg en vrijwilligerswerk. Daarom verdienen senioren aandacht en steun, juist in deze tijd. Zowel fysiek, sociaal als geestelijk zijn senioren namelijk een groep die te maken krijgt met toenemende kwetsbaarheid. Deze kwetsbaarheid verdient onze bescherming. De ChristenUnie wil ook in de gemeente Neder-Betuwe een samenleving waarin mensen waardig ouder kunnen worden. Wat ons voor ogen staat is een samenleving waarin voor senioren in onze gemeente een betekenisvolle plaats is.

ChristenUnie Neder-Betuwe zet zich daarom in voor:

• Een lokale aanpak van eenzaamheid
  • Neder-Betuwe als dementievriendelijke gemeente
  • Aantrekkelijk vrijwilligerswerk voor senioren
  • Goede ondersteuning voor mantelzorgers
  • Zorg op maat
  • Betaalbaar sporten en bewegen voor senioren

Dit lokale actieplan komt voort uit het landelijke manifest ‘Waardig ouder worden’ waar de ChristenUnie, ouderenbond KBO-PCOB en Omroep Max initiatiefnemer van zijn en waar veel organisaties en politieke partijen inmiddels bij zijn aangesloten.

Zaterdag zullen wij het volledige actieplan met toelichting presenteren!!

Reacties op 'NA JONGERENMANIFEST OOK EEN ACTIEPLAN VOOR SENIOREN!!'