ChristenUnie Neder-Betuwe presenteert nieuwe kandidatenlijst

23519184_1590171487696189_3010785561273112638_ndonderdag 23 november 2017 17:00

Maandag 13 november hebben de leden van de ChristenUnie de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. De partij is trots en blij met de 24 nieuwe kandidaten op de lijst. De kandidatenlijst bestaat uit een mix tussen bekende en nieuwe gezichten voor de ChristenUnie.

Huidig fractievoorzitter en raadslid Kees van Hattum zal net als bij de afgelopen verkiezingen de lijst van de ChristenUnie aanvoeren. Samen met het bestuur van de partij is Van Hattum de afgelopen maanden druk bezig geweest met de invulling van de rest van de lijst. “Even leekt het een moeilijke klus te gaan worden en heb ik mijzelf daarover ook wel zorgen gemaakt. Binnen de huidige fractie hebben de burgerraadsleden Leon van Esseveldt (nr. 5) en Johan van Os (nr. 9) namelijk aangegeven te willen stoppen. Daarnaast zal Martin van Veen na de verkiezingen stoppen met de politiek en hebben we afgelopen jaar door een verhuizing ook al afscheid moeten nemen van Antonie Mauritz. Het is ons uiteindelijk gelukkig toch gelukt een erg mooie lijst op te stellen met waardige ambassadeurs voor de ChristenUnie”.

Op de nieuwe verkiezingslijst krijgen de kortgeleden beëdigde burgerraadsleden Niels van Dijken en Tim van Ooijen plek 2 en 3 toegewezen. Wat opvalt is de leeftijd van deze nieuwe gezichten binnen de ChristenUnie, respectievelijk 20 en 19 jaar. Kijkend naar de leeftijd van deze jongemannen lijkt de toekomst van de ChristenUnie Neder-Betuwe de komende jaren gewaarborgd te zijn. Een ander nieuw gezicht binnen de fractie is Teun van Vlastuin, hij is terug te vinden op plaats 6. Van Hattum is blij met deze nieuwe gezichten in zijn fractie, maar geeft aan dat de partij opzoekt blijft naar nieuwe leden die zich willen inzetten voor de partij. Overige namen in de top 10 van de lijst zijn Gerie Angelino – Wiesenneker (nr. 4), Erna Heenck (nr. 7), Christa Hoogakker – van Doorn (nr. 8) en Michiel van Hal (nr. 10). Oud-raadslid Martin van Veen zal de lijst aanduwen.

Naast de kandidatenlijst hebben de leden ook goedkeuring gegeven aan het verkiezingsprogramma 2018 t/m 2022. Van Hattum: “Er ligt een verkiezingsprogramma waar we trots op mogen zijn. Een programma rondom ons verkiezingsthema ‘Waardevol’, waarin wij aangeven wat in onze ogen waardevolle onderdelen zijn voor de gemeente Neder-Betuwe. Een programma met zaken waar wij ons de komende jaren voor willen gaan inzetten, gedreven door Gods liefde en Christus’ Koningschap.”

De volledige kandidatenlijst vindt u door op de volgende link te klikken: https://neder-betuwe.christenunie.nl/page/44189

Reacties op 'ChristenUnie Neder-Betuwe presenteert nieuwe kandidatenlijst'